Je wilt eindelijk een duidelijke huisstijl maken, zodat je nog beter wordt herkend door (potentiële) klanten. Het is dan juist extra belangrijk om erop te letten dat je een duidelijke huisstijl laat ontwikkelen die past bij jouw kernwaarden en visie. Wij geven je een aantal tips waar je op moet letten bij het maken van jouw huisstijl! Wil je dit uitbesteden? Kijk dan op de website van reclamebureau Ede.
Consistentie
Een zeer belangrijk aspect bij het maken van een huisstijl is consistentie. Door een consistente huisstijl te maken ben je ervan verzekerd dat jouw merk herkenbaar wordt. Dit betekent dus dat bepaalde elementen in ieder aspect terug moet komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het terugkomende kleuren in de website en het logo.
Bepaal samen met de designer de sfeer van jouw huisstijl
Als je niet precies weet wat je wilt kun je samen met de designer een moodboard maken. Door dit te doen krijg je een beter beeld op welke kleuren je zou kunnen gebruiken voor jouw huisstijl. Daarnaast weet de designer ook beter wat jij precies wilt, waardoor je een nog beter resultaat krijgt.
Controleer of de stijl past bij jouw kernwaarden
Een huisstijl zou een versterking moeten zijn van jouw concept. Dit betekent dus dat je moet controleren of de sfeer van de huisstijl past bij jouw kernwaarden. Een te sober design kan bijvoorbeeld niet passen bij een heel kleurrijk kledingmerk. Ga na wat de huisstijl oproept bij jou als je het design ziet. Als de huisstijl bij jou al niet duidelijk maakt waar je voor staat laat staan voor jouw potentiële klanten. Ook moet je natuurlijk nagaan of jouw doelgroep past bij het design. Door al deze elementen te controleren weet je ieder geval zeker dat je een goede huisstijl hebt om jouw merk op te bouwen!