Je kent het wel, die ongelofelijk irritante reclames op YouTube voor trainingen om een webshop te beginnen. Het heeft echter wel een reden dat er zo veel van zijn. E-Commerce is namelijk tegenwoordig een hot topic. Is het dan echt zo makkelijk om een eigen webshop te beginnen? Nee. Het kost veel tijd en vereist tóch wel een beetje kennis. INOMA geeft je 4 marketing tips:
1. Maak een persona
Een persona is een voorbeeld van jouw typische klant. Stel je hebt een webshop in hippe telefoonhoesjes, dan kan dit een persona van je zijn: Een jongvolwassene die zijn telefoon veel gebruikt en erg zuinig op zijn spullen is. Ook vindt hij/zij het belangrijk dat zijn/haar telefoon er goed uit ziet. Hij/zij zit nog op school en vindt het leuk om er stijlvol uit te zien. Een persona is belangrijk omdat je via deze manier achter de wensen van je doelgroep kunt komen
2. Aantrekkelijk design
Iedereen is het er wel over eens dat je liever een product op een nette en mooie website koopt dan op een verouderde website. Design is super belangrijk en een slecht design kan eigenlijk als onzichtbare frictie worden gezien. Zorg er dus voor dat het design van je website aantrekkelijk is.
3. Creëer je UBR
Je hebt waarschijnlijk al weleens gehoord van een USP (Unique Selling Point). Echter kun je beter een UBR (Unique Buying Reason) gebruiken. Het is namelijk belangrijk om een reden voor de klant te creëren om een product bij jou te kopen. Dit kunnen goede reviews zijn maar ook een relatief lage prijzen voor de producten.
4. Doe aan Linkbuilding Het is leuk om een hele chique website te hebben met populaire producten, maar als de website slecht vindbaar is dan is dat allemaal voor niets. Het is belangrijk om traffic te genereren naar je website. Dit kan je doen met linkbuilding. Met linkbuilding creëer je externe links die linken naar jouw website. Uitbesteden kan ook door een freelance online marketeer in te huren.